Łączna liczba wyświetleń

piątek, 5 lipca 2013

Fit nowinki!


SPIRULINA

Jest jedną z najpopularniejszych alg morskich, posiadającą liczne minerały i składniki odżywcze. Rośnie ona w płytkich zatokach zawierających bogatą w minerały w wodę. To właśnie dzięki tej wodzie alga jest pełna wartościowych dla organizmu ludzkiego składników. Posiada ona barwę zielononiebieską.

Przede wszystkim Spirulina jest bogatym źródłem białka. Udowodniono, że kilogram Spiruliny posiada ok 70 % więcej białka niż mięso wołowe.
Dodatkowym atutem jest nie podnoszenie przez algę poziomu cholesterolu jak to się dzieje w przypadku spożywania mięsa.






Zawartość spiruliny:
białko 55% - 70%
węglowodany 15% - 25%
kwasy tłuszczowe 6% - 8%
minerały 7%- 13%
woda 3% - 7%
błonnik 8% - 10%


Oczywiście nie wytrzymałam i zrobiłam koktajl do którego dodałam ów magiczny proszek! :D

Koktajl powstał z jabłka, banana, pół awokado i około pół szklanki wody mineralnej (wysoko zmineralizowanej)!

Spirulina ma nie przyjemny zapach, trochę jak błoto... smak również-jak błoto,  ale pozostałe składniki koktajlu prawie w całości zniwelowały jej wady zapachowo-smakowe! ;-)



Drugą nowinką są dla mnie...


                        JAGODY GOJI






Są najbardziej obiecującym środkiem odżywczym wspierającym zdrowie, mającym potencjał zrewolucjonizować dietetykę, osiągnięcia sportowe
oraz tradycyjną medycynę na przestrzeni 21 wieku. Chińska literatura zielarska podkreśla szczególnie działanie jagód Lycium jako środka skutecznego w leczeniu patogenicznych stanów serca, wątroby, śledziony, płuc i nerek.

Owoce posiadają cały zestaw antyoksydantów, minerałów, witamin (głównie C) i są niskokaloryczne. Suszone owoce propagowane są na Zachodzie jako zdrowa żywność ze względu na wysoką zawartość witaminy C.

Szacuje się, że w 100 gramach jagód jest jej aż 2500 mg!
 


Jak czytam takie informacje to mam ochotę garściami jeść to co może dać mi zdrowie! :D


Wy też tak macie? :D



M.



Źródła: http://spirulina.org.pl/ i http://jagody-goji.blogspot.com/

3 komentarze:

  1. Ty mi napisz, jaki mają smak te jagody Goi. Bo tata ma posadzone w ogrodzie. Skosztowałam i nie mogłam tego niczym "zajeść" przez pół dnia. Taki cierpki smak. Fuj.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wygląda to smakowicie, ale mimo wszystko z chęcią bym to wszystko wypróbowała! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę wypróbować :)
    Pozdrawiam
    dadiprezentuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń